Folosirea corectă a verbului a scrie

Am o întrebare:  aş dori  să-mi spuneţi dacă este corect să scriem.

Iată cum se conjugă verbul a scrie la timpul prezent al modului indicativ:
(eu) scriu
(tu) scrii
(el/ea) scrie
(noi) scriem (nu scrim)
(voi) scrieţi
(ei/ele) scriu
La timpul prezent al modului conjunctiv , verbul se conjugă astfel:

(eu) să scriu
(tu) să scrii
(el/ea) să scrie
(noi) să scriem (nu să scrim)
(voi) să scrieţi
(ei/ele) să scrie

7 responses to “Folosirea corectă a verbului a scrie

  1. Aceleaşi greşeli se fac şi în cazul verbelor de conjugarea a III-a, persoana a III-a plural, modul indicativ, timpul prezent. Oare e mai frumos să întrebi „Ce făceţi?”, cu accent pe „e”, în loc de „Ce faceţi?”, cu accentul pe „a”???

  2. Mulţumesc de completare.

  3. La conjugarea a vb. a scrie la modurile si timpurile lui,ma poate ajuta cineva?Va rog eu!

  4. fain il stiu dar vreau sa copiez pa noroc cu verbele astea duse

  5. Este corecta forma sa scriem ,grsita este forma sa scrim .

  6. si cum este verbul a scrie la trecut si viitor

Lasă un comentariu