”Se primește” sau “îmi reușește” ?

    Auzim deseori exprimări de genul:

  • Nu mi se primește să fac la timp acest lucru.
  • Mi se primește foarte bine să conduc mașina.
  • Nouă nu ni s-a primit să fim la ora fixată anterior.

Trebuie să știm că acest fel de exprimare este unul greșit, deoarece a se primi este o calchiere nefirească a rusescului получатся.

Această formulă greșită de exprimare înrădăcinată în vorbirea noastră, preluată în mod greșit din limba rusă, poate fi înlocuită  cu verbele: „a reuși”, „a ieși” sau „a reieși”, după caz.

Astfel spunem corect:

  •  Nu-mi reușește  să fac la timp acest lucru.
  • Îmi reușește  foarte bine să conduc mașina.
  • Noi nu am reușit  să fim la ora fixată anterior.

 

Să vorbim corect!

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

