Să utilizăm corect verbul a copia

Verbul a copia creează confuzii vorbitorilor de limba română, de aceea vreau să prezint mai jos conjugarea corectă a acestui verb la timpul prezent al modului indicativ:

eu copiez ( nu copii)

tu copiezi

el,ea copiază (nu copie)

noi copiem

voi copiaţi

ei, ele copiază

În articolele viitoare mă voi referi  la  forme corecte de utilizare a altor verbe.

6 responses to “Să utilizăm corect verbul a copia

  1. Radu Blendarencu

    Multumesc mult pentru aceste articole, care ma ajuta mult

    Astept urmatoarele articole

  2. intr-adevar creeaza confuzii..dar parca e rusinos sa iti explice cineva forma corecta si tot ca tine sa ramana.am si eu unii prieteni de genul :-s

  3. Si eu incerc sa conving de ceva vreme unele persoane care este forma corecta! Si se aude atat de urat!

  4. Sa incercam sa explicam, de cate ori se iveste ocazia si vor fi destui carora le vor fi de folos explicatiile noastre.

  5. Buna ziua.
    Daca se poate, o conjugare a vb. „a (se) infuria” la modul indicativ si daca difera formele de vb „a copia” , va rog si explicatia.
    Am adresat intrebarea unui profesor de lb. si li. romana si as dori sa aud si rasp. dmv.
    Multumesc mult.

  6. Iată cum se conjugă verbul a(se)înfuria la modul indicativ, timpul prezent:
    singular
    pers.I (mă)înfurii
    pers.II (te)înfurii
    pers.III (se)înfurie

    plural:
    pers.I (ne)înfuriem
    pers.II (vă)înfuriați
    pers.III (se)înfurie

    După cum vedeți, paradigma acestuia diferă de cea a verbului „a copia”.
    Iată care este explicația:

    Dacă radicalul se termină în -i după consoană, la conugare are doi de i – unul din radical, celălalt din terminaţie. Aceeași paradigmă o au și verbele: a speria(sperii), a întrâzia(întârzii)etc.

Lasă un răspuns

