Proiect didactic pentru 1 septembrie 2009

Subiectul:  Sunt cetăţean activ şi responsabil al Republicii Moldova

Clasa: a XII-a

Obiective: elevul va fi capabil să :

O1-să  formuleze  judecăţi de valoare privind responsabilităţile ce le revin în calitate de cetăţeni al Republicii Moldova;

O2- să  manifeste dorinţă şi acţiune  în vederea implicării active în viaţa ţării.

Tehnici utilizate: freewriting,  discuţia dirijată,  autoevaluarea

Desfăşurare:

Etapele lecţiei Activitatea profesorului Activitatea elevilor

Evocarea

Salută ,organizează elevii

Realizarea sensului

  • anunţă subiectul şi obiectivele lecţiei
  • scrie, din timp, următoarele citate:

„Îţi iubeşti patria nu pentru că e mare, pentru că e a ta”(Seneca)

„Soarele patriei dă tuturor lucrurilor un farmec ce nu se mai găseşte în nici o altă parte a lumii”(H.de Balzac)

Păzeşte dar legile şi poruncile Lui, pe cari ţi le dau azi, ca să fii fericit, tu şi copiii tăi după tine, şi să ai zile multe în ţara pe care ţi-o dă Domnul, Dumnezeul tău, pe vecie(Biblia)

”Oricare bun cetăţean are datoria de a se ocupa de viitorul patriei sale”, (M.Eminescu)

  • ­propune elevilor care sunt aşezaţi în perechi să mediteze asupra acestor aforisme şi să se expună pe marginea lor
  • cere elevilor să  definească noţiunea de cetăţean(DEX: cetăţean-,i,-e Locuitor al unui stat, care se bucură de drepturi civile și politice și care are anumite obligații față de acel stat).!!! Definiţia cere ca cetăţeanul să aibă anumite responsabilităţi faţă de stat.
  • Desenează următorul tabel şi propune elevilor ca să-l completeze cu  ceea ce cred că trebuie să reprezinte un cetăţean activ şi care sunt responsabilităţile acestuia:

Activ

Responsabil

-se informează despre toate evenimentele din ţară;

-cunoaşte problemele ţării şi să se implice în soluţionarea lor;

-manifestă în toate acţiunile sale dragoste de ţară ;

– se roagă pentru ţara în care l-a pus Dumnezeu să trăiască(căci nimic nu este la întîmplare);

-contribuie cu ceea ce dispune spre binele ei;

– participă la viaţa socială, culturală ,politică , religioasă a ţării

-să contribui la binele comun al ţării;

-să  lupt pentru păstrarea valorilor morale ale ţării şi pentru sănătatea moral-spirituală a poporului meu 

-să lupt contra imoralităţii şi fărădelegilor din ţară;

-să manifest bun simţ şi respect  în relaţie cu alţi cetăţeni;

-să păstrez ceea ce s-a construit de înaintaşii noştri;

-să nu-mi părăsesc definitiv ţara;

-să  jetfesc  cu timpul meu  pentru a coopera spre binele ei;

-să  motivez pe alţii să se implice în viaţa societăţii din care facem parte

* cere să se facă concluzii în baza celor expuse şi analizate(Un cetăţean este activ atît timp cît îşi iubeşte ţara şi se implică în ea, toţi cetăţenii sunt chemaţi să fie responsabili de a acţiona doar spre binele ţării prin cooperare comună şi a înlătura ceea ce ar putea duce la distugerea unei naţiuni)

Ascultă , reţin

Meditează

Se expun

definesc

Completează

deduc

Reflecţia

Adresează elevilor întrebarea şi cere ca ei să-şi dea un răspuns pentru sine: Ce fel de cetăţean sunt eu : activ şi  responsabil sau unul pasiv, indiferent care nu se implică în viaţa ţării , stă cuminte deoparte şi afirmă că el nu poate face nimic şi că contribuţia lui ar fi una inutilă şi neînsemnată sau te implici permanent şi te doare pentru ceea ce se întîmplă şi pentru starea ţării tale? Se autoanalizează

2 responses to “Proiect didactic pentru 1 septembrie 2009

  1. Va multumesc pentru ceea ce faceti!!!!

  2. Cu cea mai mare plăcere!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s