Aceea sau aceia?

     În acest articol vreau să explic diferenţa dintre aceste două omofone. Deşi au aceeaşi pronunţare, ele se deosebesc prin forma gramaticală . Aceea se foloseşte atunci cînd este vorba despre un substantiv femenin la numărul singular. De exemplu:

Şi omul a zis:  „Iată în sfîrşit aceea care este os din oasele mele şi carne din carnea mea! Ea se va numi, femeie, pentru că a fost luată din om.” (Genesa 2: 23) .Cuvîntul marcat este pronume de genul femenin, singular şi se referă la crearea primei femei.

 Cealaltă formă –aceiase utilizează cînd este vorba de substantive  masculine  la numărul plural. De exemplu:

Păziţi-vă de cîinii aceia; păziţi-vă de lucrătorii aceia răi; păziţi-vă de scrîjilaţii aceia! ” ( Filipeni 3:2). Cuvintele marcate sunt de genul masculin şi sunt utilizate la plural.

10 responses to “Aceea sau aceia?

  1. mulţumesc pentru articol , pe viitor voi ţine cont .

  2. cum se scrie corect :
    femeii-mi
    referitor la femeia mea : sa i dau : ” femei-mii ”
    sa i aduc un cadou :”femei-mii” …
    este utilizata corect?
    raspuns pe mail , cum se scrie corect
    multumesc frumos

  3. multumesc…chiar cautam ..diferenta. 😀

  4. Cu plăcere, mai intră!

  5. corect este,,femeiei,mele,,,,,sa-i dau femeiei mele,,,,,!!!

  6. corect este femeii mele

  7. corect este femeii sale

  8. multumim pentru tot (whew)

  9. cu bucurie

Lasă un răspuns

