Proiect didactic de scurtă durată la dirigenţie(II)

Clasa: a XI-a

Subiectul lecţiei: Avortul-păcat sau libertate de alegere?

Obiective operaţionale: elevul va fi capabil :

O1-să conştientizeze valoarea vieţii umane;

O2-să ia atitudini corecte faţă de cele enunţate.

Tehnici utilizate: discuţia ghidată, problematizarea, axa valorilor, argumente în 4 paşi.

Desfăşurarea lecţiei:

Etapele lecţiei

Activitatea profesoarei

Activitatea elevilor

Evocarea

Întreţine o discuţie introductivă cu elevii: care sunt problemele cu care se confruntă societatea, care sunt problemele cu care se confruntă ei?

Enumeră, răspund

Realizarea sensului

Enunţă subiectul şi obiectivele lecţiei: astăzi vom discuta una din problemele societăţii – avortul. Ca să observe atitudinea elevilor faţă de avort, desenează pe tablă o axă a valorilor:

0%–––––100%

Pe care elevii sunt rugaţi să –şi plaseze poziţia cu privire la avorturi de la 0% pînă la 100%.

Întreabă: care sunt motivele pe care le enunţă oamenii atunci cînd merg să avorteze? Cît sunt ele de întemeiate?

Prezintă statistici cu privire la situaţia avorturilor în Republica Moldova.

Să se sublinieze care drept din Constituţia Moldovei este încălcat prin avort ?

Să se enumeră cele 10 porunci biblice şi să se evidenţieze care din ele este încălcată prin realizarea avortului?

Prezintă pasajul biblic:

22. Dacă se ceartă doi oameni şi lovesc pe o femeie însărcinată şi o fac doar să nască înainte de vreme, fără altă nenorocire, să fie pedepsiţi cu o gloabă, pusă de bărbatul femeii, şi pe care o vor plăti după hotărârea judecătorilor.
23. Dar dacă se întâmplă o nenorocire, vei da viaţă pentru viaţă,
24. ochi pentru ochi, dinte pentru dinte, mână pentru mână, picior pentru picior,
25. arsură pentru arsură, rană pentru rană, vânătaie pentru vânătaie(Exod cap. 22) Aceasta este una din legile date de Dumnezeu poporului Israel. Adresează întrebări de clarificare a conţinutului şi a mesajului. De ex: despre ce fel de nenorocire este vorba aici? Cine , cum şi cui trebuia să i se plătească despăgubirea? Care este valoarea vieţii umane potrivit cu acest text? Ce responsabilitate are tatăl copilului nenăscut? Ce responsabilitate are societatea faţă de copiii nenăscuţi şi faţă de femeile însărcinate? Cît de actuale sunt aceste adevăruri azi? Cît de responsabili sunt părinţii, societatea, statul , medicii pentru copilul care urmează să se nască? Ce preţ pune Dumnezeu pe viaţa copilului? Cît de temeinice sunt aceste motive pe care le invocă oamenii în comparaţie cu valoarea vieţii umane?

Creează o situaţie –problemă: dacă totuşi persoana(persoanele ) au avortat, mai este vreo şansă de restabilire a lor , mai este şansă de iertare? Poate Dumnezeu să ierte sau nu?

Completează cu:

Dacă zicem că nu avem păcat, ne înşelăm singuri, şi adevărul nu este în noi. Dacă ne mărturisim păcatele , El este credincios şi drept, ca să ne ierte păcatele şi să ne curăţească de orice nelegiuire” (I Ioan 1: 8-9).

Concluzionează: Dumnezeu este gata să ierte orice păcat, chiar şi avortul, care este o crimă , un genocid, dacă şi omul este gata să i-l mărturisească Lui.

Îşi exprimă atitudinea faţă de avort, motivîndu-şi opţiunea.

Răspund, enumeră, explică (sarcini nedorite, situaţie financiară precară, sănătate şubredă, prea mulţi copii, copil în afara căsătoriei,încurajarea medicilor, etc)

Răspund(dreptul la viaţă)

Enunţă poruncile şi evidenţiază porunca: “ Să nu ucizi”.

Ascultă, reţin, îşi exprimă opinia.


Ascultă , meditează

Discută, îşi exprimă opinia


Propun soluţii, argumentează

Reţin, deduc

Reflecţia

Prezintă un videoclip despre avort.

Propune elevilor să înscrie sau fixeze oral 2 decizii pe care sunt gata să le ia în urma adevărurilor asimilate şi conştientizate la lecţie.

Privesc.

Iau decizii.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s