Figuri de stil (personificarea)

     În articolul de azi vreau să analizez o altă figură de stil şi anume personificarea, care este şi ea una destul de des întîlnită în limba noastră. Personificarea este o figură de stil prin care  lucrurilor, obiectelor, fiinţelor necuvîntătoare  li se atribuie înşuşiri umane. Ea ilustrează comunicarea om-natură şi se realizează, de obicei, cu ajutorul verbelor şi adverbelor.

De exemplu:

Cerurile spun slava lui Dumnezeu, şi întinderea lor vesteşte lucrarea mîinilor Lui. O zi istoriseşte alteia acest lucru, o noapte dă de ştire alteia  despre el.” (Psalmul 19:1-2)

Din exemplul de mai sus vedem că substantivelor :cer, întindere, zi, noapte  li se atribuie calităţi umane ca: a spune, a vesti, a istorisi, a da de ştire, care sunt specifice doar omului. Este vorba , deci, de mai multe personificări aici, cu scopul de a personaliza  natura  pentru a  arăta că toată creaţia îi dă slavă lui Dumnezeu. Cu atît mai mult omul , care este o fiinţă vorbitoare, trebuie să -I dea slavă.

Un alt exemplu de personificare poate fi :

Eu, Înţelepciunea, am ca locuinţă mintea , şi pot născoci cele mai chibzuite planuri” (Proverbe 8:12)

În acest exemplu este personificată înţelepciunea.Ei i se atribuie calităţi umane ca: a vorbi ,a avea o locuinţă, a născoci planuri , a chibzui, însuşiri  caracteristice omului.  

Din ambele exemple remarcăm că personificarea  se formează preponderent cu ajutorul verbelor.

Urmăreşte următoarele articole pentru a  afla alte figuri de stil .

27 responses to “Figuri de stil (personificarea)

  1. Pingback: Vorbeşte şi scrie corect « Curbet Alexandru

  2. foarte tare.. ;)

  3. multumesc mult ;)

  4. Cu cea mai mare plăcere.Mai intră.

  5. ms mult de informatie

  6. Cu plăcere , mai intră.

  7. Eu sunt multumit de aceasta pagina pt. ca ma ajutat

    Va Multumim!!!!!!!

  8. Cu plăcere, mai intră!

  9. foarte bine explicat!!!
    multumesc:*

  10. Mulţumesc, mai intră.

  11. mersi ft mult mia fost de folos

  12. Cu plăcere! Mă bucur!!!

  13. imi trb mai simple sunt si eu in a 5 a

  14. Am si eu o teme la Romana Zice asa Explica pe scurt cum tai creat propiul tau site ?

  15. nultumesc din tot sufletul)

  16. mia fost de ajutor

  17. Mă bucur.

  18. Cu mult drag.

  19. E super , mi-a fost de mare ajutor pt teza la romana…:d

  20. Mă bucur că ți-a ajutat acest articol.

  21. foarte frumos ms mult ma ajutat foarte mult exemplele

  22. Mulțumesc de încurajare! Mă bucur că sunt utilă!

  23. foarte frumos dar in acelasi timp si util

  24. Mulțumesc mult, mă bucur că vă este util!

  25. Foarte tare ;) mersi

Lasă un răspuns

